اسپرینت اعلام كرد در سال آینده میلادی فروش تبلت‌های خود را بیشتر خواهد كرد. این رویداد به دنبال تغییر جهت مصرف كنندگان به سمت تبلت‌ها بوده است.

به گزارش رویترز، پاگت آلوز، رئیس این شركت مخابراتی هفته گذشته گفت: تبلت‌ها در میان مشتریان تجاری جذابیت بیشتری دارند و تاكنون چنین علاقه‌ای را در هیچ یك از دستگاه‌های دیگر دیجیتال ندیده است.

وی در ادامه افزود: بیشتر، مشاغلی به دنبال جایگزینی این تبلت‌ها با لپ‌تاپ‌ها هستند كه نیروهایی چون مسوولان فروش دارند كه باید اطلاعات تجاری سازمان را به صورت صفحه گسترده ببینند، اما نیازی به تولید این سندها ندارند. این كاربران كه بخش اعظمی ‌از كارمندان شركت‌های خدمت‌رسانی را تشكیل می‌دهند، با تبلت راحت‌تر كار می‌كنند و در نتیجه نیز ارزان‌تر از لپ‌تاپ برایشان تمام می‌شود.

از زمان حضور اپل آیپد به عنوان نخستین محصول این بازار در ابتدای سال جاری، رقبایی چون سامسونگ و بلك بری وارد بازار تبلت‌ها شده‌اند. آلوز همچنین اعلام كرد هنوز میان این شركت و RIM قراردادی بسته نشده تا تبلت‌های بلك بری موسوم به PlayBook را عرضه كنند.

بسیاری از سازمان‌ها از موبایل‌های بلك بری استفاده می‌كنند، چون سرویس ایمیل این گوشی تلفن همراه را خود RIM به عهده دارد.

آلوز با اشاره به این كه فعلا برای هر گونه اظهارنظری در این باره زود است، افزود: در گفت‌وگوهایی كه با مسوولان فناوری دیگر شركت‌ها داشتیم، انتظار برای خرید تبلت پلی بوك بیشتر است، اما چون هنوز این تبلت عرضه نشده باید صبر كرد تا این دستگاه را امتحان كنیم.

انتظار می‌رود در نمایشگاه CES سال جاری كه در ماه ژانویه برگزار می‌شود، 12 تبلت جدید به بازار وارد شود. تحلیلگران تخمین می‌زنند بلك بری بین 2 تا 4 میلیون از تبلت خود را تا سال 2012 به فروش برساند. از زمان عرضه آیپد تاكنون نیز اپل بیش از 7 میلیون دستگاه تبلت خود را به فروش رسانده و تحلیلگران معتقدند بیش از 5 میلیون دیگر از این دستگاه‌ها بعد از تعطیلات سال نوی میلادی به فروش خواهد رفت.